BBCkurdish
 
اخبار انتخابات و صف آرایی گروههای سیاسی در روزنامه های كثیرالانتشار

بدون تصویر

اخبار انتخابات-این آرایش ها در رسانه ها به عنوان بخشی از عرصه عمومی تجلی می یابند از این اخبار انتخابات...

ادامه


زلزله شدیدی مشهدمقدس را لرزاند/اعزام 400 امدادگر به مناطق زلزله زده +تکمیلی
اخبار حوادث

زلزله مشهد,زلزله نیشابور

دقایقی پیش زلزله نسبتا شدیدی مشهد مقدس را لرزاند.به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  قدس ....

ادامه
مرگ ۲۸ ایرانی دیگر در آب های اندونزی

امرگ ۲۸ ایرانی دیگر در آب های اندونزی با گذشت بیش از ۳هفته از غرق شدن لنج حامل ۲۶۰مسافر ایرانی، افغانی و پاکستانی در...

ادامه
12 مهر 1391برچسب:, :: 2:39 ::  نويسنده : رضارشيد
حوادث و راه مقابله با حوادث

حوادث,حوادث روز,حوادث واقعی  حوادث : عوامل متعددی در شكل گیری خلقیات همه انسان ها از جمله ایرانی ها مؤثرند كه مهم ترین آن ها ..

ادامه
عادل فردوسی پور و کلکسیونی از شکایت‌ها علیه عادل فردوسی‌پور

عادل فردوسی پور فردوسی پور زندگی نامه عادل فردوسی پور

دوشنبه شب گذشته در برنامه نود مصاحبه هایی از حمید رجبی و مصطفی بیژنی و رزاقی پخش شد....

ادامه
12 مهر 1391برچسب:, :: 2:39 ::  نويسنده : رضارشيد
زنی پس از ۳۰ سال دوباره حرف زد

زنی پس از ۳۰ سال دوباره حرف زدافراد زیادی هستند که تجربه از دست دادن صدایشان را به صورت موقت داشته اند اما برای بتی لو تروفانت..

ادامه
12 مهر 1391برچسب:, :: 2:39 ::  نويسنده : رضارشيد
تومور ۸۹كیلویی!

تومور ۸۹كیلوییپزشكان آمریكایی توانستند در یك عمل جراحی موفقیت آمیز توموری به وزن حدود ۸۹ كیلوگرم را از بدن...

ادامه
12 مهر 1391برچسب:, :: 2:39 ::  نويسنده : رضارشيد
مردی كه در خواب نقاشی می كشد

مردی كه در خواب نقاشی می كشدباور اینكه افرادی می توانند در خواب راه روند، لبخند زنند یا صحبت كنند خیلی سخت نیست اما یك هنرمند...

ادامه مطلب

کودکی که بایدبرای زنده ماندن بخندد+عکس

کودکی که بایدبرای زنده ماندن بخندد+عکس

بیشتر مادرها، قلقلک دادن فرزندانشان را کاری جالب می دانند که تنها جنبه سرگرمی دارد، اما برای ....

ادامه مطلب

قاسم رضايي: اگر استان مازندران در كشتي فرنگي تيم دهد، حاضرم مجاني كشتي بگيرم

26665.jpg - 113.42 Kb

به گزارش سایت www.soori.ir

در حالي برگزاري ليگ كشتي فرنگي در هاله‌اي از ابهام قرار دارد كه قهرمان وزن 96 كيلوگرم المپيك معتقد است، ليگ براي داشتن پشتوانه قوي در كشتي فرنگي به طور 100 درصد لازم است.

قاسم رضايي کشتی‌گیر فرنگی‌کار قهرمان المپیک لندن اظهار كرد: با برگزاري ليگ فرنگي ميداني ايجاد مي‌شود براي ساير كشتي گيراني كه كنار گود قرار دارند تا با حضور در ميادين استعدادهاي خود را به نمايش بگذارند و نقاط ضعف و قوت خود را مورد بررسي قرار دهند. از سوي ديگر با توجه به اين كه نفرات بسيار خوبي در كشتي فرنگي وجود دارد، مردم علاقمند هستند كشتي‌گيران فرنگي را بر روي تشك ببينند.

وي با اشاره به برگزاري ليگ كشتي آزاد گفت: اگر در كشتي آزاد بر تعداد تيم‌ها اضافه مي‌شود به اين دليل است كه ليگ آن هر سال مدون برگزار مي‌شود. همچنين براي آنها پخش تلويزيوني و حضور تماشاگران نيز وجود دارد و اسپانسرها نيز به اين مساله توجه دارند.

رضايي ادامه داد: مسئولان فدراسيون و هيات‌هاي كشتي بايد تلاش كنند و قدم اول را براي كشتي فرنگي محكم بردارند، چرا كه لياقت اين رشته ورزشي بيشتر از اين است. بنابراين از رييس فدراسيون كشتي، وزير ورزش و جوانان، تيم‌هاي دولتي و كساني كه در ليگ كشتي آزاد تيم مي‌دهند درخواست مي‌كنم براي حضور در ليگ كشتي فرنگي نيز اعلام آمادگي كنند تا اين رشته ورزشي بهتر و بهتر شود.

دارنده نشان طلاي المپيك در پايان عنوان كرد: با توجه به اين كه مسئولان استان مازندران قدرداني و استقبال گرمي از من به عمل آوردند، اگر اين استان تيمي در ليگ كشتي فرنگي داشته باشد حتي اگر پولي به من ندهند براي آنها بر روي تشك مي‌روم.

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان کشورمان برای حضور در جهانی فنلاند اعلام شد

26754.jpg - 73.95 Kb

به گزارش سایت www.soori.ir

ترکیب تیم ملی کشتی فرنگی دانشجویان که هم اکنون تمرینات خود را در محل خانه کشتی شماره 2 دنبال می کنند به شرح زیر است:


55 کیلو: محسن حاجی‌پور(مازندران)

60 کیلو: باقر توکلیان(فارس)

66 کیلو: افشین بیابانگرد(اردبیل)

74 کیلو: هادی علیزاده پورنیا(قم)

84 کیلو: طالب نعمت‌پور(لرستان)

96 کیلو: محمدرضا اکبری(مازندران)

120 کیلو: بشیر باباجان‌زاده(مازندران)

سرمربی: حسن رنگرز

مربيان: سيد حسين مرعشيان و حسن حسين زاده

لازم به ذکر است، رقابت‌ها کشتی دانشجویان جهان از 9 تا 16 مهر ماه به میزبانی فنلاند برگزار خواهد شد.

11 مهر 1391برچسب:, :: 5:26 ::  نويسنده : رضارشيد

11 مهر 1391برچسب:, :: 5:26 ::  نويسنده : رضارشيد
امامت محمد علی کلی در نماز جماعت +عکسمحمد علی کلی بوکسور مشهور در حال نماز خواندن
تصویری از محمد علی کلی بوکسور شهیر آمریکایی که به امامت جماعت ایستاده و نسیم حمید بوکسور یمنی الاصل انگلیسی به او اقتدا می کند.
11 مهر 1391برچسب:, :: 5:26 ::  نويسنده : رضارشيد
محمدزاده: بعید می‌دانم "بنا" دوباره با وضعیت موجود به عرصه مربیگری کشتی بازگردد

26855.jpg - 47.30 Kb

سرمربی تیم کشتی فرنگی نوجوانان که به عنوان یکی از دوستان قدیمی و نزدیک محمد بنا سالها با وی کار کرده از عدم بازگشت مجدد بنا به تیم ملی کشتی فرنگی ایران خبر داد.

رشید محمد زاده ضمن بیان این مطلب افزود: سالها در کنار بنا کار کردم و طی سالهایی که او در تیم ملی کشتی فرنگی فعالیت می کرد از کارها و زحماتش مطلع بودم. حتی در مدتی که از تیم ملی کنار گذاشته شد و وضعیت روحی خوبی نداشت نیز بارها او را به بازگشت تشویق کردم که خوشبختانه دوباره آمد و با درخشش شاگردانش در رقابتهای جهانی و المپیک، بخشی از ناکامی آقایان در المپیک 2008 پکن را از ذهن مردم ورزش دوست ایران پاک کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به این مسایل و همچنین شناخت من از روحیات محمد بنا، بعید می دانم او دوباره با وضعیت موجود به عرصه مربیگری کشتی بازگردد. همین چند روز قبل با او صحبت کردم و از بازگشت دوباره اش پرسیدم، اما او گفت تا زمانی که وضعیت مبهم و نامشخص باشد و امکانات لازم برای فرنگی کاران مهیا نشود از بازگشت خبری نیست! البته حق با اوست، چرا که محمد بنا از این پس باید در راس امور تیمی قرار گیرد که عنوان قهرمانی المپیک 2012 لندن را در کارنامه دارد و به گفته خودش باید از این پس المپیکی تمرین کند.

این مربی پیشکسوت و قدیمی با اشاره به آخرین باری که محمد بنا به دلیل برخی مشکلات، با دلخوری خانه کشتی را ترک کرد، گفت: محمد بنا بعد از مشکلی که در بحث خروجی و ویزای دو فرنگی کار اصلی تیم ملی اعزامی به جام جهانی 2012 روسیه خیلی ناراحت و خشمگین شد، بطوریکه خانه کشتی را ترک کرد و به دوستان نزدیکش گفت که دیگر قصد بازگشت ندارد! او معتقد بود با این وضعیت نمی تواند کار کند، چرا که با این اتفاقات ممکن است برنامه هایش به هم بخورد و در نهایت شرمنده کشتی گیران و مردم شود. البته باز هم با پادرمیانی من و برخی چهره های دیگر کشتی متقاعد شد تا بازگردد و نتیجه زحمات 8 ساله اش را در المپیک لندن درو کند که خوشبختانه همین اتفاقات نیز رخ داد.

محمدزاده ادامه داد: محمد بنا همواره می گفت خدایا به من صبر بده تا در این ماه های باقیمانده تا المپیک لندن، بدون مشکل به کارم در تیم ملی ادامه دهم که خوشبختانه همینطور شد و او با تاریخی ترین نتیجه در ورزش ایران توانست مزد تلاش خود و شاگردانش را بگیرد. ولی هم اکنون وضعیت فرق کرده و بعید است که او با توجه به همان مسایل و مشکلات قبلی، دوباره با پادرمیانی این و آن به تیم ملی بازگردد. محمد بنا این بار از متولیان امر انتظار دارد تمامی ابزار و امکانات مورد نیاز کشتی گیرانش فراهم شود، چرا که این فرنگی کاران، همان قهرمانان المپیک هستند و باید جدی تر به حق و حقوق آنها رسیدگی شود.

وی در خاتمه با تاکید بر اینکه باید هر چه سریعتر فرنگی کاران را برای حضور در اردوهای آماده سازی فراخواند گفت: مدت زیادی است که از بازیهای المپیک لندن می گذرد، اما متاسفانه هنوز از فرنگی کاران و آغاز برنامه های تمرینی و آماده سازی آنها خبری نیست. مطمئنا با توجه به وضعیت کنونی بزودی حسرت این روزها را می خوریم که چرا به این سادگی زمان را از دست دادیم. ما همچنان رقابتهای جام جهانی و جهانی را پیش رو داریم و اگر دیر اقدام کنیم نمی توانیم در حد و اندازه های تیم قهرمان المپیک در میدان ظاهر شویم.

لازم به ذ کر است، در حالی که رسول خادم و آزادکاران اردوی تیم ملی، مدتهاست تمرینات خود را در خانه کشتی آغاز کرده اند، هنوز از محمد بنا و مربیان تیم ملی کشتی فرنگی نیست و هیچیک از مسئولان فدراسیون کشتی نیز در خصوص زمان آغاز برنامه های این تیم اطلاع قطعی و مطمئنی ارایه نمی‌دهد.

عارف ربطی: اجازه نمی‌دهیم "محمد بنا" از کشتی فرنگی دور ایران دور بماند

27128.jpg - 55.19 Kb

به گزارش سایت www.soori.ir

دبیر فدراسیون کشتی در واکنش به انتقادات پیرامون بلاتکلیفی فرنگی کاران بعد از بازگشت از المپیک لندن گفت: بزودی با محمد بنا تماس می گیریم تا برای ادامه همکاری با تیم ملی کشتی فرنگی، خواسته ها و برنامه هایش را اعلام کند.

عارف ربطی ضمن بیان این مطلب افزود: مسئولان فدراسیون کشتی بعد از المپیک 2012 لندن، مدتی با فرنگی کاران و اعضای کادر فنی تیم ملی استراحت دادند تا خستگی مدتها حضور در اردوهای آماده سازی و میدان بزرگی همچون المپیک برطرف شود، اما بزودی با محمد بنا تماس خواهیم گرفت و مقدمات حضور مجدد او را فراهم می کنیم.

وی تصریح کرد: بزودی با دعوت از محمد بنا و رسول خادم، اقدام به برگزاری نشستی ویژه در فدراسیون کشتی خواهیم کرد تا هر چه بهتر برای تیم های ملی کشتی آزاد و فرنگی برنامه ریزی کنیم. ما امسال رقابتهای مهمی را پیش رو داریم که طبیعتا باید برای حضوری هر چه پر توان تر در آنها برنامه ریزی و تلاش شود.

دبیر فدراسیون کشتی در خاتمه افزود: فدراسیون کشتی به بهترین شکل از نیروهای ارزشمندی همچون محمد بنا در کشتی فرنگی بهره خواهد برد و ما اجازه نخواهیم داد وی با کوله باری از تجربه و توانمندی از عرصه مدیریت تیم ملی کشتی فرنگی دور بماند. ضمن اینکه رسول خادم نیز بارها از محمدبنا حمایت کرده و به عنوان مدیر فنی تیم های ملی، حساب ویژه ای روی توانمندی های وی باز کرده است.

لازم به ذکر است، اظهارات امیدوارکننده دبیر فدراسیون کشتی در حالی مطرح شده که برخی دوستان و نزدیکان محمد بنا بطور مستقیم و غیر مستقیم از عدم بازگشت مجدد او به عرصه کشتی فرنگی و قطع همکاری بهترین مربی کشتی فرنگی سال 2011 جهان با فدراسیون کشتی خبر می دهند. ضمن اینکه غیبت طولانی محمد بنا و سکوت مربیان تیم ملی و همچنین ابهام و بلاتکلیفی در آغاز برنامه های آماده سازی تیم ملی کشتی فرنگی نیز می‌تواند مهر تاییدی باشد بر قطع همکاری آقای خاص کشتی ایران.

رسول خادم: اعتقاد داشتم بازگشتم به صحنه کشتی منافع عده‌ای را مخدوش می‌کرد

26600.jpg - 63.22 Kb

به گزارش سایت www.soori.ir

رسول خادم، مدیر تیم‌های ملی کشتی و مسئول فنی تیم ملی کشتی آزاد پس از بازگشت از المپیک لندن انتقادات زیادی را شنید و سکوت کرد.

انتقادهای زیادی به مرد سرد و گرم چشیده کشتی ایران وارد شد و بسیاری به خاطر نتایج نه چندان مطلوب کشتی آزاد در المپیک و به خصوص نحوه ورودش به کشتی پیش از المپیک به او تاختند.

خادم که به قول خودش در این سال‌ها "کتک خورش ملس شده است" زیاد اهل صحبت کردن نیست و ترجیح می‌دهد کارش را با عملش ثابت کند. وی که این روزها حسابی درگیر مسئولیت‌هایش در شورای شهر است بسیاری از ناگفته‌هایش را بازگو کرد، هر چند که مقداری از این ناگفته‌ها با اصرار وی قابل انتشار نیست و به رسم امانت نزد ما باقی خواهد ماند. خواندن گفت‌وگوی نابغه کشتی ایران و پرافتخارترین کشتی‌گیر کشورمان پس از انقلاب اسلامی خالی از لطف نیست.

س: آقای خادم اوضاع کشتی چطور است؟ شرایط را چطور می‌بینید؟

نمی‌توان زیاد با قاطعیت در این باره صحبت کرد. برخی بلاتکلیفی ها بدون شک در روند کشتی اثر منفی خواهد داشت چون فرصت‌ها را از دست می‌دهیم به خصوص در حوزه فنی که زمان را برای کار کردن از دست می‌دهیم.

امسال هم که اسفندماه جام جهانی را در ایران داریم؛ در کشتی فرنگی قهرمان المپیک هستیم و طبیعی‌ است تیم‌های شرکت کننده برای پیروزی مقابل قهرمان المپیک به ایران می‌آیند. در کشتی آزاد هم با توجه به شرایطی که برای ایران و روسیه در المپیک پیش آمد و با وجود شایستگی، قهرمانی و عناوین برتر به تیم‌های دیگر رسید طبیعی است که به دنبال جبران در جام جهانی باشند. انتظار هم می‌رود این دو تیم رقابتی جدی را فارغ از نتایج المپیک در این رقابت‌ها با هم و با تیم های آذربایجان و امریکا داشته باشند.

از همه مهم‌تر انتظاری است که مردم با توجه به میزبانی کشورمان دارند که البته من هم در چند ماه اخیر تلاش کرده‌ام این انتظار تا حد ممکن بیشتر هم شود، هر چند که شاید از نظر مدیریتی زیاد منطقی نباشد چون معتقدم جایگاه کشتی در کشور ما فراتر از یک رشته ورزشی است. اگر کشتی با جایگاه ملی و باستانی که در کشور ما دارد، جایگاه فرهنگی خودش را حفظ کند، می‌تواند بر سایر رشته‌های ورزشی هم اثرگذار باشد هر چند که بالا بودن انتظارات مردم برای مدیران فنی وقت، قطعاً هزینه‌های مدیریتی سنگینی را داراست.

س: این هزینه‌ها برای شما وجود داشت؟

به هرحال در این زمینه نگاه باید فرا فردی باشد. اگر به کشتی فکر می‌کنیم باید موقعیت واقعی و تاریخی این رشته را بر مبنای جایگاه کشتی در افکار عمومی دنبال کنیم. گرچه تدبیرهای مدیریتی موقت به لحاظ تدبیرهای مدیریتی و شخصی منطقی نیست.

فرصت زیادی تا آغاز جام جهانی نداریم؛ با شرایط المپیک در جام جهانی مواجه نخواهیم بود و ممکن است تغییراتی در وضعیت تیم‌های خودمان شاهد باشیم در تیم‌های دیگر هم همینطور.

برگزاری مسابقات در ایران گرچه می‌تواند فضای مثبتی را در یک بخش فراهم کند، اما فشارهای روانی و حاشیه‌ای بسیار جدی را هم برای مجموعه مدیریتی در این برهه ایجاد خواهد کرد؛ چیزی که مهم است از دست ندادن فرصت‌هاست.

در همین زمان محدود فرصت‌های فنی که برای کشتی؛ هم در فرنگی و هم در آزاد وجود دارد، ممکن است تکرار نشود. تورنمنت‌هایی را داریم که در سال یک بار برگزار می‌شوند و باید تعدادی از چهره‌ها و استعدادهایمان را در این تورنمنت‌ها شناسایی و ارزیابی کنیم. اگر این فرصت را برای کشتی‌گیران جوانمان مانند مسعود اسماعیل‌پور و کمیل قاسمی در مصاف با حریفان اصلی‌شان در تورنمنت‌های بین‌المللی قبل از المپیک داشتیم، به این باور رسیده بودند که واقعاً می‌توانند از کودوخف و تایمازوف برتر باشند، حتی بهتر از رقابت المپیک مقابل آنها ظاهر می شدند و می‌توانستند، نتیجه بهتری کسب کنند. که این موضوع در کشتی فرنگی با توجه به زمانی که وجود داشت فرنگی کاران به آن باور رسیده بودند و باور داشتند که می‌توانند برتر باشند.

این فرصت‌ها در حال گذر است و در واقع فرصت‌هایی که به لحاظ فنی داریم را، داریم از دست می‌دهیم و نباید اجازه این کار را بدهیم. البته کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد با برنامه‌ریزی مناسبی که انجام داده، کار را شروع کرده، یک اعزام داشته‌ و جام‌های دیگر را هم پیش رو دارد. در کشتی فرنگی هم پیش نویس برنامه های 6 ماهه دوم نوجوانان و جوانان پیش از المپیک تهیه شده که باید با برنامه بزرگسالان تطبیق داده شود. تمایل من این است که نظام فنی و هماهنگی میان برنامه های کشتی فرنگی در تمام سطوح به دلیل ضرورتی که در انتقال شرایط کیفی کشتی فرنگی بزرگسالان به سطوح پایه احساس می شود با محوریت محمد بنا صورت پذیرد. به هر حال نباید این فرصت‌ها به راحتی از دست برود.

از طرف دیگر به عنوان مثال در کشتی آزاد تا جام جهانی رضا یزدانی که عامل قوت ما در جام جهانی‌ گذشته بود را در اختیار نداریم. باید این خلأ را پر کنیم، وی به این مسابقات نمی رسد و این خلأ به سادگی قابل جبران نیست؛ البته نفرات جدیدی را داریم که باید روی آنها کار کرد.

* نحوه مبارزات آزادکاران برای اقشار مختلف مردم در المپیک مشهود بود

اساس حضور در تیم ملی امسال، حضور در مسابقات انتخابی است. نمی‌توانیم تمرکز را روی چند کشتی‌گیر خاص داشته باشیم چون ممکن است از کوران رقابت‌های تیم ملی خارج شوند و انتخاب نشوند. از این رو نمی‌توانیم در فاصله یکی دو ماهه تا مسابقات جهانی شیوه جدیدی را در امر کشتی‌گیری در کشتی‌گیرانی ایجاد کنیم که در طول سال تحت تمرکز نبوده‌اند. به همین دلیل باید از همین حالا مقدمات کار فراهم شود.

البته تغییر شیوه کشتی‌گیری را پیش از المپیک در کشتی آزاد آغاز کردیم که تا به حال این شیوه پیاده نشده بود. نوع مبارزات کشتی آزادکاران برای اقشار مختلف مردم در المپیک خیلی مشهود بود که نحوه مبارزه متفاوتی نسبت به قبل است؛ تمرکز ما روی کشتی ایرانی و تنوع در فنون ایرانی است تا هر کدام از کشتی‌گیرانمان حتی نفرات دوم، سوم و چهارم هر وزن که به تیم ملی رسیدند براساس نوع کلاسی که کشتی می‌گیرند بتوانند این روش را پیاده کنند. برنامه‌ریزی باید به گونه‌ای باشد که تنها یک نفر در هر وزن مد نظر نباشد.

* به غیر از مدال‌آوران المپیک همه باید در قهرمانی کشور شرکت کنند

مبنای انتخابی تیم ملی هم، برای مسابقه جهانی سال آینده براساس مسابقات قهرمانی کشور است. به غیر از مدال‌آوران المپیک تمام نفرات باید در مسابقات قهرمانی کشور شرکت کنند. بر این اساس برنامه‌ریزی فنی کشتی‌گیران ما هم امسال بسیار متفاوت است، چون از قهرمانی کشور، 6 نفر برتر به علاوه مدال‌ آوران المپیکی در انتخابی تیم ملی شرکت خواهند کرد.

این فضا باعث می‌شود تا از فرصت‌های محدودی که داریم و از طریق اردوهایی که می‌توانیم برگزار کنیم، تا جایی که امکان دارد با دعوت از نفرات به اردوی تیم ملی در جهت ارتقاء این شیوه و آشنایی با کلاس‌های فنی مورد نیاز کشتی جهان استفاده کنیم.

بر خلاف تصوری که وجود دارد که باید بعد از مسابقات جهانی و المپیک حوزه فنی رها ‌شود، مهمترین و حیاتی‌ترین مرحله بعد از مسابقات مهم همین زمان است که امکان و فرصتی وجود دارد که روی پشتوانه‌ها کارکرد و ایرادات فنی را برطرف کرد، چون زمانی که دوران آمادگی جسمانی را پشت سر می گذاریم نمی‌توانیم روی این مسائل به خوبی کار کنیم.

س: نظرتان درباره انتخابات و برگزاری مجمع چیست؟ چه کسی به نظر شما رئیس می‌شود؟

کشتی، امروز کسی را می‌خواهد که به خاطر کشتی وارد شود فارغ از اینکه سابقه ارتباطش با کشتی چقدر بوده است. این موضوع می‌تواند باعث شود فرد منتخب قابلیت‌ مدیریتی پیاده شدن برنامه‌های فنی را در کشتی داشته باشد. باید تلاش کنیم سطح کیفی که در کشتی پیدا کردیم یا داریم را روز به روز ارتقا دهیم. امروز ادبیات فنی که با کشتی‌گیران ما برقرار می‌شود ادبیات پیش از المپیک نخواهد بود. در کشتی فرنگی هم به جایگاهی رسیده‌ایم که انتظار داریم این جایگاه کیفی به پایه کشتی فرنگی هم منتقل شود.

در کشتی آزاد هم، جریان اصلاحی را در حوزه فنی شاهد هستیم که استراتژی‌های کشتی‌های دهه 90 میلادی را که به شیوه کشتی ایرانی نزدیک‌تر بود و مردم هم به دلیل اینکه نمایشی از کشتی ایرانی و تنوع تکنیک‌های خاص ایرانی در دنیا ارائه می‌شد خاطرات خوبی را از آن دارند. البته در این مسیر کشتی ایرانی به‌همراه رفع نقایص که در آن زمان داشتیم به دلیل تغییر کشتی دنیا پیگیری می‌شود.

* دیگر در کشتی دنیا کشتی‌گیر صاحب سبک نداریم

دیگر در کشتی دنیا کشتی‌گیر صاحب سبک نداریم، البته کشتی‌گیران صاحب کلاس داریم. آن زمان تعداد کشتی‌گیران چند کلاسه و صاحب سبک به گونه‌ای بود که خیلی سخت می‌شد از سد آنها گذشت. اگر امروز کشتی‌گیران ما بتوانند به چگونگی بکارگیری کلاس های فنی خودشان و روش‌های مقابله با حریفان مجهز شوند به سرعت می‌توانند جایگاه بالایی در سطح جهان پیدا کنند. نمونه آن هم اسماعیل‌پور و قاسمی که هیچکدام سابقه حضور در مسابقات جهانی را نداشتند یا احسان لشگری که در کنار آنها بهترین کشتی‌ها را در المپیک گرفتند که نشان از برنامه‌ریزی فنی مناسب برای آنها بود و شاید اگر اتفاقات غیرمنصفانه‌ای که در گوی برای کمیل نمی‌افتاد می‌توانست نفر برتر سنگین‌وزن باشد.

* رئیس جدید فدراسیون باید به موفقیت‌های مقطعی قانع نباشد

یکی از نگرانی های اصلی ما پشتوانه است که در صورت کنار رفتن نفرات اول، نفرات بعدی هم توانایی جایگزینی آنها و پیاده کردن این شیوه را داشته باشند که کاری دشوار و زمان‌بر است که اگر نگاه مدیریتی مسلط بر فدراسیون، نگاه کشتی و آینده‌نگر باشد و نخواهد خیلی کوتاه مسیر را دنبال کند و المپیک بعد را ببیند و حضور در مسابقاتی مانند مسابقات جهانی را مسیری برای رسیدن به المپیک بداند باید تحمل کند و هزینه‌هایش را بپردازد و به موفقیت‌های مقطعی قانع نباشد.

س: چنین فردی در جمع کاندیداها هست؟

کشتی در وضعیتی است که حفظ این جایگاه و ارتقاء ‌آن کار سختی است و نوک پیکان‌ها به سمت کشتی تیزتر خواهد شد. رئیس جدید فدراسیون باید این توانایی و قابلیت را داشته باشد تا این هزینه‌ها را پرداخت کند تا برنامه‌های فنی دنبال شود و حداقل ظرفیت پوشیدن دوبنده تیم ملی در مسابقات مهم را در چندین کشتی‌گیر ایجاد کنیم. اگر قرار باشد بخواهیم موردی نتیجه بگیریم یا صرفاً چند نفر را مد نظر داشته باشیم و همین روند را ادامه دهیم با این روش جریان فنی که می‌تواند کشتی ایرانی را به حریفان تحمیل کند، در کشتی شکل نمی‌گیرد.

س: البته مردم در نهایت نتیجه را می‌بینند؟

با این مورد موافق نیستم. معتقد نیستم که مردم فقط نتیجه را می‌بینند، بلکه نتیجه را هم می‌بینند. مردم ما کشتی آزاد را می‌شناسند و یک احساس قرابت تاریخی و عاطفی دارند. این موضوع هم بار مسئولیت را سنگین می‌کند و هم سرمایه ای بزرگ به حساب می‌آید. خیلی مواقع تحلیل‌هایی را که کارشناسان می‌کنند، خود مردم هم تحلیل می‌کنند که سرمایه‌ای بزرگ برای کشتی محسوب می‌شود. اینکه مردم انتظار داشته باشند از عملکرد خوب به نتیجه خوب هم برسیم طبیعی است و طبیعی است وقتی نمی‌شود خستگی به تن همه می‌ماند. زمانی‌که زحمت کشیده شده است و موارد فنی هم ارائه هم شده است وقتی به نتیجه دلخواه نمی‌رسیم خستگی به تن همه می‌ماند.

* باید انتخابی تیم ملی را جایگزین انتصاب کنیم

اگر به دنبال این هستیم کشتی به جایگاه اصلی فنی خودش برسد باید هزینه‌های مقطعی را هم بدهیم، اما نباید کشتی منحصر به تعدادی کشتی‌گیر خاص شود و باید انتخابی تیم ملی را جایگزین انتصاب کنیم. این هزینه دارد. به عنوان مثال در 74 کیلو تنها صادق گودرزی را نداشته باشیم بلکه 4 نفر را در هر وزن داشته باشیم. باعث ایجاد جریانی در کشتی شویم تا کشتی‌گیران با اضافه کردن شیوه‌های کشتی‌ ایرانی به کشتی خودشان در قالبی هجومی، شانس پوشیدن دوبنده تیم ملی و کسب نتایج بین‌المللی را هم داشته باشند. باید این مسیر در کشتی ایجاد شود که البته همیشه پرهزینه بوده‌ است و ازاین رو هم شاید خیلی‌ها پرهیز می‌کردند.

البته این شرایط در کشتی آزاد و فرنگی متفاوت بوده است. شاید کشتی فرنگی به خاطر کمیت پایین و محدودتر نسبت به کشتی آزاد مجبور بوده است به شیوه گلخانه‌ای عمل کند. اما کشتی آزاد حتماً باید به پشتوانه‌هایی که داشته است برگردد که نمونه های آن هم موجود است. در دهه 90 موضوع انتخابی را کم و بیش داشتیم، اما ظهور نفراتی مانند علیرضا دبیر، حیدری و رضایی که چند سال بعد از رفتن نسل طلایی قبل، راه خاصی که آنان در آن دوره رفته بودند را دنبال کردند که نتیجه فضای رقابتی دهه ٩٠ میلادی بود، اما بعد افول کردیم.

* بازگشت ‌من منافع افرادی را در کشتی مخدوش می‌کرد

س: شرایط حضور شما فراهم نبود تا چند سال قبل از المپیک و زودتر وارد می‌شدید؟

10 سال است؛ از سال 2003 به دلیل مسائلی که نمی‌خواهم مطرح کنم از کشتی رفتم، اما پس از آن نه خواستند و نه گذاشتند که من برگردم؛ شاید دلیلش هم این بود که حضور من منافع برخی افراد یا جریانی را که در کشتی دنبال می‌شود مخدوش می‌کند. این فرصت در این مدت فراهم شد، شاید بخشی از آن هم برای هیچ کس قابل پیش‌بینی نبود. امروز هم بعد از فراز و نشیب‌هایی که بعد از المپیک بوده است احساس می‌کنم کشتی باید مسیر خودش را دنبال کند. انتظار عمومی مردم را در این می‌بینم که حرکتی که در کشتی شروع شده ادامه پیدا کند؛ تلاش من این است که تا جایی که می‌توانم با حضور خودم این حرکت را دنبال کنم و ارتقا دهم؛ مگر اینکه مانند 10 سال بیش نخواهند و نگذارند.

* نقشم در کشتی فرنگی برای کم کردن فضای حاشیه‌ای بود

حضور من در کشتی فرنگی در جایگاه مدیر تیم‌های ملی برای کم کردن فضای حاشیه‌ای بود، فضایی که حجم آسیب‌پذیری سرمایه‌ای که در کشتی فرنگی ایجاد شده بود را در چند ماه اخیر بسیار بالا برده بود و شاید بهتر از هر کسی محمد بنا سرمربی موفق تیم ملی کشتی فرنگی در جریان این موضوع بوده است.

* تیم دوم ایران هم باید قهرمان جهان شود

در 10 سال گذشته نیز این اعتقاد را داشتم که تجربه و سرمایه‌ای که سالیان سال در خانواده ما ایجاد شده را اگر فرصتی ایجاد شود باید به دیگران منتقل کنم، اما این فرصت فراهم نشد. سال 2002 یا 2003 هم همین صحبت‌ها را مطرح کردم و گفتم اگر برنامه ‌ای 4 تا 6 ساله در کشتی آزاد فراهم شود تیم دوم ایران قهرمان جهان خواهد شد؛ حالا هم همین اعتقاد را دارم چون این ظرفیت را داریم. اگر ظرفیت‌های جدیدی که در کشتی فرنگی بوجود آمده نیز به تیمهای پایه منتقل شود این امکان وجود دارد، اما واقعیت این است که در چند سال گذشته این مطلب دنبال نشد.

* متناسب با مناسبات فیلا می‌توانیم در فدراسیون جهانی کشتی صاحب جایگاه شویم

س: چرا کشوری مانند قطر باید در فیلا صاحب کرسی باشد، اما کشوری مانند ایران که جایگاه بالایی در کشتی جهان ندارد موفق نیست؟

متناسب با مناسبات فیلا می‌توانیم در فدراسیون جهانی کشتی صاحب جایگاه شویم و این نیاز به استمرار و حوصله هم دارد. فکر کنم شخصی مانند آلکساندر مدوید که جایگاه بالایی در کشتی دارد 20 سال تلاش کرده و شکست خورده است، اما اینکه ما بتوانیم متناسب با مناسبات فیلا صاحب کرسی شویم نیاز به حمایت‌هایی فراتر از فدراسیون و حتی حمایت وزارت ورزش دارد. باید بپذیریم اینکه قطر صاحب جایگاه می‌شود به یکباره این اتفاق نمی‌افتد. تمام افرادی هم که در فیلا هستند الزاماً دارای سوابق آنچنانی در کشتی نیستند. این موضوع نشان می‌دهد باید مناسباتی را متناسب با چیزی که در فیلا وجود دارد دنبال کنیم، حوصله کنیم و سرمایه‌گذاری کنیم تا به تدریج این شرایط را فراهم کنیم.

در حال حاضر خلأهایی را که در این زمینه داریم باید با برتری فنی جبران کنیم و این همیشه و در هر شرایطی امکان‌پذیر نیست چون حریفان هم کار می‌کنند، در جاهایی هم از ما جلوتر هستند؛ در برخی مواقع می‌توانیم نزدیک شویم و از سد حریفان بگذریم، اما به هر حال باید با حوصله، دستیابی به موقعیت‌های مناسب در فیلا دنبال شود.

امیرخادم چهره شناخته شده‌ای برای فیلا و جهان کشتی است. ضرورت دارد حمایتهای لازم از این نماینده شناخته شده در جهان کشتی را استمرار بخشیم. مارتینتی هم گفته بود که قدم به قدم باید متناسب با مناسبت‌های فیلا صاحب جایگاه شویم.

* باید حضور در فیلا را به چشم یک سرمایه گذاری نگاه کرد

س: می‌گویند در فیلا لابی حرف اول را می‌زند؟

در نهادی که غیردولتی است طبیعی است، روابط و مناسبات به گونه‌ای دیگر است این هم جزئی از کار است و باید این فضای تعامل را به وجود آورد و حمایت های مختلفی را هم داشت. باید حضور در فیلا را به چشم یک سرمایه گذاری نگاه کرد و خیلی سریع انتظار رسیدن به نتیجه نداشته باشیم. اعتقاد دارم نماینده ما در فیلا باید از خانواده کشتی باشد و با حوصله حمایتش کنیم و با حوصله باشیم. نا امید نشویم؛ مسیر طولانی است و فیلا هم به سادگی نمی‌پذیرد چون پیچیدگی‌های خاص خودش را دارد، باید با حوصله دنبال کنیم و زمانی‌ هم که به این جایگاه رسیدیم با چنگ و دندان از آن دفاع کنیم.

ت: در کشتی هم مانند فوتبال سنت‌شکنی می‌کنیم/ اصفهان قطب کشتی ایران می‌شود

به گزارش سایت www.soori.ir

مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان سپاهان گفت:‌ مانند 10 سال قبل که در فوتبال سنت‌شکنی کردیم و این رشته را از حالت دوقطبی خارج کردیم در کشتی هم همین برنامه را دنبال خواهیم کرد.

محمدرضا ساکت در باره حضور فولاد ماهان در لیگ برتر کشتی آزاد گفت: هیئت مدیره باشگاه بر اساس بررسی کارشناسی در حوزه ورزشی در سال جاری، حضور در رشته‌های مختلف را به بحث گذاشت و پس از جمع‌بندی‌ به این نتیجه رسیدیم در کشتی سرمایه‌گذاری کنیم.

وی ادامه داد: کشتی به عنوان رشته‌ای بومی و باستانی، ورزش اول کشور تلقی می‌شود و همواره در عرصه‌های بین‌المللی اعتبار و آبروی ورزش کشور را خریده است. به همین دلیل ضررورت دارد باشگاه‌های مختلف با حساسیت وارد این عرصه شوند و ما هم بر اساس نگاهی ملی و اعتقادی وارد این عرصه شدیم.

مدیرعامل باشگاه فولاد ماهان تصریح کرد: به دنبال این هستیم که تحرک جدیدی را در کشتی و تیم‌داری در این رشته داشته باشیم و مانند فوتبال که 10 سال قبل سنت‌شکنی کردیم و فوتبال ایران را از حالت دوقطبی خارج کردیم در کشتی هم همین برنامه را دنبال خواهیم کرد. هدف ما این است که فضای کشتی را در کشورمان و تیم‌داری در کشتی را به جای حضور مقطعی به سمت یک حرکت مستمر ببریم.

وی عنوان کرد: کشتی در ایران ظرفیت بسیار بالایی دارد که با شناسایی استعدادها و پرورش آنها به واسطه تأمین و تدارک ملی‌پوشان می‌توانیم به نتایج فوق‌العاده‌ای برسیم. ما هم به عنوان یک رسالت ملی کشتی را تحت پوشش قرار دادیم و با تیم‌های نونهالان، نوجوانان، جوانان، تیم نوین در دسته اول که سوم شدیم و لیگ برتر کار را آغاز کردیم. کشتی در حوزه باشگاهی سال‌ها در اصفهان جایگاهی نداشت.

ساکت ادامه داد: یکی از اهداف ما این بود که در حوزه منطقه‌ای با شناسایی استعدادها آنها را پرورش دهیم که این ظرفیت وجود دارد. از طرفی در نظر داریم با ایجاد مدرسه تخصصی کشتی، افراد و استعدادهای مختلف را در سطح استان تحت پوشش بگیریم و در حرکتی بلند مدت ظرفیت را افزایش دهیم. برگزاری جام ماهان هر 3 ماه یک بار در اصفهان به منظور شناسایی استعدادها، برگزاری دیدارهای دوستانه با استان‌های دیگر و حتی کشورهای همسایه در دستور کار باشگاه قرار دارد.

وی درباره کادر فنی این تیم برای حضور در لیگ برتر کشتی آزاد خاطرنشان کرد: برای حضور در لیگ برتر هم مذاکرات و ارزیابی‌های خوبی داشتیم. با تمام نفراتی که صحبت کردیم از ورود باشگاه به این رشته استقبال کردند تا با برنامه حرکت کنیم. تقریباً تکلیف کادر فنی مشخص شده است، اما هنوز نهایی نشده و به زودی تکلیف نهایی خواهد شد.

حجت‌الله خطيب: با برگزاری جلسات شبانه عليه فدراسيون کشتی توطئه مي‌كنند

به گزارش سایت www.soori.ir

حجت الله خطيب معتقد است در آستانه برگزاري انتخابات فدراسيون كشتي، حركت هايي بر عليه اين فدراسيون شروع شده است.

خطيب با اشاره به اولين نشست مطبوعاتي خود در ابتداي حضورش در فدراسيون كشتي، گفت: در آن نشست بيشتر منتقدان از من پرسيدند كه آيا مسئوليت نتايج المپيك را بر عهده مي گيري؟ كه من در آن نشست گفتم كه تمام مسئوليت‌ها را شخصا مي پذيرم. حتي رسول خادم مدير تيم‌هاي ملي هم به همين نحو اعلام پذيرش مسئوليت كرد. در ادامه با كمك همه دوستان تلاش كرديم، ابتدا سهميه‌هاي المپيك را در حد خوبي به دست آورديم و بعد به تورنمنت هاي مختلف رفتيم. فضاي خوبي را براي كشتي و به دور از حاشيه فراهم كرديم تا كشتي بتواند خالق شگفتي شود.

* مانده‌ام اگر در المپيك نتيجه‌ نمي گرفتيم چه بلايي سر ما مي‌آوردند.

وي ادامه داد: در المپيك نتيجه‌‌اي تاريخ ساز گرفتيم كه در تاريخ كشتي ايران بي‌نظير است. البته آن زمان هم احساس مي‌شد كه اگر اين نتيجه‌ را هم بگيريم، عده‌اي شورش خواهند كرد و اين موفقيت را هم به بحث و حرف مي‌گيرند و نگراني درست مي‌كنند. اين اتفاق را بعد از المپيك ديديم و برخي ها به جاي اين كه براي پيشرفت راهنمايي كنند متاسفانه به دنبال ضربه زدن به كشتي هستند. مانده‌ام اگر تيم در المپيك نتيجه‌ نمي گرفت چه بلايي بر سر ما مي‌آوردند و چه عذابي درست مي‌كردند. در حالي كه مردم از نتايج المپيك شاد هستند و پيام‌هاي تبريك مسئولان مختلف از جمله مقام معظم رهبري و رييس جمهور را شاهد بوديم باز از سوي عده‌اي نگراني‌هايي درست مي‌شود.

* با جلسات شبانه عليه ما توطئه مي‌كنند

خطيب همچنين برخي از مطالب كه عليه خود مطرح مي‌شود اشاره كرد و گفت: اين رفتارها جهت دار است و اهدافي پشت آن قرار دارد. عده‌اي به دنبال بر هم زدن وضعيت فعلي كشتي هستند و دست از خرابكاري نكشيده‌اند. مي‌دانيم كه در جلسات شبانه و روزانه عليه فدراسيون توطئه مي‌كنند. در برخي از رسانه‌ها فحش و تهديد مي‌نويسند. توطئه پشت توطئه. كه بايد تلاش كنيم با كمك وزارت ورزش و جوانان و دستگاه‌هاي مربوطه‌شان اين عوامل را شناسايي كنيم و كشتي ايران را سرپا نگه داريم. برخي افراد به دنبال توطئه و حذف خيلي ها هستند كه وزارت ورزش و بزرگان كشتي بايد هوشمند باشند و از تلاش‌هايي كه در فدراسيون صورت مي‌گيرد دفاع كنند.

* دستگاه‌هاي مربوطه وزارت ورزش اين عوامل را شناسايي كنند

وي ادامه داد: از قهرمانان و بزرگان كشتي مي‌‌خواهم كه از فدراسيون كه با بي‌پولي و كمبودها به كارش ادامه مي‌دهد حمايت كرده و راه درست را به مقامات ورزش نشان دهند. آنها نبايد بگذارند كه كشتي به بيراهه برود. با به بيراهه رفتن كشتي، بزرگان اين رشته در كنج خانه قرار خواهند گرفت. از مسئولان هم مي‌‌خواهم عواملي كه به دنبال طراحي براي تخريب كشتي ايران هستند را شناسايي كرده و به اين تحريك‌ها كه برخي از رسانه‌ها ايجاد كرده‌اند رسيدگي كنند. فدراسيون كشتي ايران مسيري را پيش گرفته كه موفقيت آميز است كه بايد با شناسايي افراد توطئه گر اجازه ضربه زدن به كشتي را ندهيم. حركت اين افراد گسترده است و مسئولان بايد به طور جدي اين موضوع را تعقيب كنند و با مطالعه تصميم بگيرند.

سرپرست فدراسيون كشتي همچنين گفت: از دوستان مي‌‌خواهم بدانند براي چه قدم بر مي دارند و طمع نكنند. آنها بايد شرايط فعلي كشتي ايران را ببينند و نگذارند اين روند مثبت بر هم بريزد. خودشان هم بيايند و كمك كنند تا حرف همه را به درستي گوش كنيم.

* كشتي ايران با رسول خادم دنيا را تحت تاثير قرار خواهد داد

خطيب با اشاره به حضور جدي رسول خادم در كشتي ايران پس از سال‌ها دوري گفت: از بسياري از دوستان كه از حضور رسول خادم حمايت كرده‌اند، تشكر مي‌كنم . خادم با جوانمردي در اين شرايط حساس و سخت مسئوليت را پذيرفت كه عده زيادي از بزرگان كشتي مهر تائيد بر اين حركت زدند. خادم از اسطوره‌هاي كشتي دنيا است. او شخصيت بزرگي براي كشتي ايران به حساب مي‌آيد و با شناختي كه از كشتي جهان دارد در حال ايجاد يك تحول بنيادين در ايران است. اين تحول آن چنان اثرگذاري خود را شروع كرده كه كشتي دنيا هم به پا خاسته تا در عملكردشان تغيير ايجاد كنند. شايد عده‌اي باور نكنند، اما حتي روسيه، آمريكا و كوبا به ويژه آمريكا از اقدام ايران تحت تاثير قرار گرفته‌اند و به دنبال الگوبرداري هستند. اين حرف را مبالغه تلقي نكنيد. ويژگي هاي رسول خادم باعث شده تا فيلا بدون اين كه ما هيچ رايزني داشته باشيم خادم را به عنوان مدرس فدراسيون جهاني انتخاب كند. فيلا كشورها را مورد مطالعه قرار مي‌دهد و تيزبين است. به همين دليل است كه آنها به اقدامات فدراسيون كشتي ايران خوش بين هستند. در آينده نزديك خواهيد ديد كه چه اتفاقات شگرفي مي افتد و كشتي دنيا تحت تاثير ايران قرار مي‌گيرد.

* نمي‌گويم انتقاد نكنيد، اما فحش، تهديد و توطئه چرا؟

خطيب ادامه داد: از دوستان مي‌‌خواهم كه صبوري كنند و خدا را در نظر بگيرند. نمي گويم انتقاد نكنيد، اما فحش، تهديد و توطئه چرا؟ چرا مي‌خواهيد كشتي ايران را نابود كنيد؟ شما هم بياييد و به كشتي كشورتان كمك كنيد. رسول خادم براي كار كردن بسيار مصمم است. او حتي بدون اين كه يك ريال از ما پول بگيرد آستين‌ها را بالا زده كه بايد حضور او را قدر بدانيم. حتي جان اسميت چهره سرشناس آمريكايي پس از المپيك گفت كه ما وقتي حضور خادم را در كشتي ايران ديديم به همراه تمام قهرمانان آمريكا متحد شديم تا از ايران عقب نيفتيم.

وي همچنين گفت: شايد بي‌سابقه باشد كه روسيه ايران را به يك تورنمنت دعوت مي‌كند و تمام هزينه‌ها را هم مي‌دهد. بايد يادمان باشد در سال‌هاي نه چندان دور ما هزينه آنها را مي داديم تا بيايند، اما آنها ناز يا قهر مي‌كردند.

* هيچ پرونده‌ تعليقي براي ايران وجود ندارد

خطيب به شايعات مختلف كه بارها درباره تعليق كشتي ايران مطرح شده اشاره كرد و گفت: با اين كه رابطه خوب و حسنه‌اي بين فدراسيون كشتي ايران و فيلا وجود دارد تحت نام هاي مختلف ، ايميل‌هاي نامناسب و ناسزاهاي زيادي به فيلا زده مي‌شود و سعي كرده‌اند كه رابطه ما را با آنها خراب كنند. هيچ پرونده‌ تعليقي براي ايران وجود ندارد. فيلا نامه‌اي نزده كه ما را تهديد به تعليق كرده باشد. آنها تمام جريان‌هاي كشتي دنيا را طراحي مي‌كنند و مافوق ما هستند. ما با فيلا همسو و هم نظر هستيم. اگر يك داور اشتباه كرده و يا حتي خداي ناكرده سوء نظر داشته باشد، ما نبايد آن موضوع را به فيلا ربط بدهيم و اشتباه داور را برگردن فدراسيون جهاني بگذاريم و به آنها ناسزا بگوييم. مارتينتي در تاريخ 25 شهريور نامه بسيار تشكرآميزي به فدراسيون ايران زده است، چرا كه كشتي ايران را در دگرديسي جديدي مي‌بيند، پس دليلي ندارد حقي از كشتي ايران تضييع كنند.

سرپرست فدراسيون كشتي به نامه فيلا در مورد كشتي سعيد عبدولي اشاره كرد و گفت: فيلا از مديران كشتي ايران خواسته كه در رسانه‌ها مصاحبه كنند و اعلام كنند كه داور اشتباه نكرده است. رييس كميته‌ داوران و برخي از كارشناسان در اين رابطه اظهار نظر كردند كه آنها را براي فيلا فرستاديم. ما به برنامه‌هاي فيلا احترام مي‌گذاريم و هيچ مشكلي بين كشتي ايران و فدراسيون جهاني وجود ندارد. آنها نيز هيچ موقع ما را تهديد به تعليق نكرده‌اند.

* بزودي بنا با خادم جلسه خواهد داشت

وي درباره دليل ارائه نشدن برنامه‌هاي محمد بنا براي كشتي فرنگي و اين كه بنا اعلام كرده تا زمان تعيين رييس جديد فعاليتش را آغاز نخواهد كرد، گفت: كار فدراسيون با جديت پيش مي‌رود. محمد بنا نيز به زودي با خادم جلسه‌اي خواهد داشت تا حركت كشتي فرنگي پس از نتايج درخشان المپيك دوباره از سر گرفته شود . از بنا هم خواهش مي‌كنم كه كارش را زودتر شروع كند.

*حضور جدي در انتخابات خواهم داشت

خطيب در رابطه با زمان انتخابات فدراسيون كشتي و حضور خود در اين عرصه گفت: هر زمان كه وزارت ورزش و جوانان تشخيص دهد، اين انتخابات برگزار مي‌شود. من نيز حضور جدي در انتخابات خواهم داشت. بايد بر مشكلات مسلط شويم و به هيات‌هاي استاني با تزريق كردن پول كمك كنيم. براي نوجوانان و جوانان طرح‌هاي زيادي داريم و بايد مربيان سازنده را مورد توجه قرار دهيم. در حال حاضر بايد از استقبال مردم از كشتي نهايت استفاده را براي قهرمان پروري ببريم و به خانواده‌ها براي حضور فرزندانشان در كشتي انگيزه و علاقه بدهيم. از همه افراد و همه كانديداها مي‌‌خواهم كه به كشتي ايران كمك كنند.

سرپرست فدراسيون كشتي در پايان در مورد وضعيت ليگ برتر، گفت: با توجه به تعداد تيم‌هايي كه تا به حال اعلام آمادگي كرده‌اند، به زمان نياز است تا با كارخانجات و نهادهاي مختلف رايزني‌هايي داشته باشم تا آنها را به حضور در ليگ ترغيب كنيم. با اين شرايط ليگ برتر حدودا از 10 آذر ماه شروع خواهد شد و تا آن زمان نيز من مذاكرات خود را به طور جدي دنبال خواهم كرد.

قاسم رضایی دارنده مدال طلای المپیک 2012 لندن با آیت‌اله جوادی آملی دیدار کرد



به گزارش سایت www.soori.ir

قاسم رضايي قهرمان وزن 96 كيلوگرم كشتي فرنگي جهان، ديروز با حضور در دفتر آيت‌اله جوادي آملي با وي ديدار كرد.

آيت‌اله جوادي آملي در ديدار با قاسم رضايي دارنده مدال طلاي المپيك 2012 لندن با اهداي هدايايي از اين ورزشكار افتخارآفرين قدرداني كرد.

آيت‌اله جوادي آملي افتخارات ورزشكاران در عرصه‌هاي ملي و بين‌المللي را مرهون مجاهدت‌ها و جانفشاني‌هاي شهيدان و نهضت بيدارگر امام خميني (ره) دانست و تأكيد كرد: همه بايد قدردان اين نعمات و دستاوردهاي نظام اسلامي باشيم.

چمن گلی: فیلا مرا می‌شناسد، عملکرد و سابقه کاری مهمترین دلایل انتخاب من بود

به گزارش سایت www.soori.ir

عبدالله چمن گلی مربی کردستانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشور که از سوی فدراسیون بین المللی کشتی جهان (فیلا) به عنوان بهترین مربی سال 2012 انتخاب شده است، اتحاد و همدلی را عامل اصلی کسب موفقیت در عرصه های مختلف می داند.

رافائل مارتینتی رئیس سوئیسی فدراسیون بین المللی کشتی (فیلا) با ارسال نامه ای به فدراسیون کشتی از انتخاب عبداله چمن گلی به عنوان بهترین مربی کشتی فرنگی دنیا در سال 2012 جهان خبر داد.

وی اعلام کرد که جایزه‌ای به همین منظور در کلاس مربیگری که طی روزهای 11 تا 14 آبان در شهر ویلنیوس لیتوانی برگزار می شود به وی اهداء خواهد شد.

چمن گلی، کسب این موفقیت، را حاصل تلاش و یکدلی تیم کشتی فرنگی جوانان دانست و گفت: اتحاد و هماهنگی بین اعضای تیم یکی از دلایل اصلی کسب این موفقیت بود.

وی با ارزیابی وضعیت تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران، به پیشرفت 100 درصدی این تیم اشاره کرد و افزود: این تیم از سال گذشته تاکنون پیشرفت بسیار خوبی داشته است.

کشتی‌گیر سابق کردستانی به کسب مقام هشتم تیم کشتی فرنگی جوانان ایران در سال گذشته اشاره کرد و گفت: با تلاش و زحمات فراوان امسال توانستیم عنوان چهارم را کسب کنیم و این نشان از پیشرفت بسیار خوب این تیم دارد.

وی به نحوه انتخاب خود به عنوان بهترین مربی کشتی فرنگی دنیا اشاره کرد و گفت: بنده چهره شناخته شده‌ای برای مسوولان فیلا بودم و عملکرد کاری و سابقه فعالیت ورزشی ام برای آنان شناخته شده بود و این مساله یکی از دلایل انتخاب من بوده است.

قهرمان سابق آسیا اظهار داشت: در گذشته چندین دوره در مسابقات آسیایی و جهانی به عنوان کشتی گیر و چند دوره نیز به عنوان مربی در مسابقات جهانی حضور داشتم و همچنین عملکرد تیم ملی کشتی فرنگی را نیز می توان از دیگر دلایل این انتخاب ذکر کرد.

سرمربی کردستانی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان ایران در ادامه به دیگر افتخارات خود برای ملت ایران اشاره کرد و گفت: من در دوران مربیگری عناوین اول مسابقات جام سیلا کوپ رومانی، جام پی تی سی رومانی و مسابقات جهانی قزاقستان را از آن خود کردم.

عبدالله چمن گلی با تبریک این موفقیت به ملت ایران و تمام کشتی‌گیران و ورزش دوستان، کسب این موفقیت را متعلق به تمام مردم و جامعه ورزشی ایران دانست و اظهار امیدواری کرد این اتفاق نقطه امیدی برای موفقیت‌های بعدی و انگیزه‌ای برای جوانان کشور در راستای کسب موفقیت های بیشتر در عرصه های مختلف از جمله ورزش شود.

وی با تشکر و قدردانی از کادر فنی تیم ملی جوانان کشتی فرنگی کشور، ترکیب این تیم را متشکل از مربیانی باتجربه، تحصیل کرده، متعهد و دلسوز دانست و گفت: کادر فنی ماهر و تحصیلکرده برای کشتی ایران بسیار مهم و تاثیر گذار است و این خود عاملی مهم و جدی برای موفقیت و رسیدن به پله های بالای جهانی است.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان کشور در ادامه گفت: با وجود این که هشت سال از سرمربیگری تیم های ملی کشتی دور بوده ام، اما آمادگی کافی برای هدایت تیم ملی جوانان را داشتم و توانستیم در مسابقات عنوان چهارم را کسب کنیم.

وی ادامه داد: در هیچ مقطعی از کشتی دور نبودم و همیشه در دانشگاه ها با بحث کشتی و تدریس کشتی در ارتباط بودم و تعامل خوبی با مربیان، کشتی گیران و اهالی کشتی داشتم.

ملی‌پوش سابق کشتی فرنگی اظهار داشت: در مدت هشت سالی که از تیم ملی دور بودم، شرایط طوری بود که نتوانستم در بدنه کشتی و خدمت به این عرصه حضور داشته باشم اما از کشتی روز دنیا اطلاع دارم و سعی می کنم از نظرات تمام بزرگان که علم کشتی و مسایل روز آن را دارند، برای موفقیت تیم ملی کشتی جوانان استفاده کنم.

وی با اشاره به زمان مسئولیت خود در سمت معاون دفتر هماهنگی امور استان های وزارت ورزش قبل از پذیرفتن سمت سرمربیگری تیم ملی جوانان، اظهار کرد: زمانی که من سرمربیگری تیم ملی کشتی جوانان را بر عهده داشتم، تیم ملی نایب قهرمان جهان بود و همیشه یکی از افتخاراتم این بوده که جامعه کشتی، عبدالله چمن گلی را به این جایگاه رسانده است.

وی در پایان تاکید کرد: در کشتی همیشه باید گروهی را داشته باشیم که در زمینه علمی و فن کشتی تخصص دارند تا بتوانیم بستر پشتوانه سازی کشتی فرنگی را ایجاد کنیم و این مهم با بودن رسول خادم و حسن رنگرز که از بزرگان کشتی هستند، اتفاق خواهد افتاد.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان BBCkurdish و آدرس bbckurdi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 13
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 33
بازدید ماه : 249
بازدید کل : 41281
تعداد مطالب : 84
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1