BBCkurdish
 
3 شهريور 1391برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : رضارشيد
محمد العریفی» یکی از سرشناس ترین و جنجالی ترین مفتی های وهابیت در عربستان سعودی به شمار می رود.

شیخ الاسلام با بیان اینکه در اجلاس تهران درباره اوضاع سوریه بحث و رایزنی خواهد شد، گفت: به دلیل مسائل امنیتی به نظر نمی‌رسد که بشار اسد در اجلاس تهران حضور ‌یابد اما هیأتی از سوریه در این اجلاس شرکت خواهد کرد.

عليرضا بوژمهراني، رصدگر باتجربه هلال ماه و عضو کميته علمي ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري، رويدادهايي را که روز شنبه 28 مرداد در ستاد استهلال دفتر مقام معظم رهبري رخ داده و در نهايت به اثبات رؤيت هلال ماه شوال منجر شده، بازگو کرده است. به گزارش خبرآنلاين به نقل از وبلاگ عليرضا بوژمهراني، وي با اشاره به اين که پرسشي که اين روزها دوستان و همکاران از بنده مي‌پرسند اين است که چرا عيد فطر اين‌قدر دير اعلام شد و با توجه به اينکه هلال ماه، موقع غروب ديده مي‌شود، چرا آخر شب اعلام عيد شد، نوشته است: براي پاسخ به اين پرسش، بايد رويدادهاي روز شنبه ستاد استهلال را توضيح بدهم؛ اما قبل از ورود به اين کار طرح دو نکته ضروري است. اولا موضوع رويت هلال از دو جنبه نجومي و فقهي قابل بررسي است. وظيفه رصدگران فقط کار کردن در بخش نجومي رويت هلال است. ما نه دخالتي در بخش فقهي داريم و نه وظيفه‌اي. شايد زماني برسد که هلالي را ببينيم اما در بخش فقهي اين رويت نتواند حجت شرعي لازم براي اثبات اول ماه را تامين کند و برعکس، شايد زماني ما هلالي را نتوانيم ببينيم اما بنا به دلايل ديگر حجت شرعي لازم براي اثبات اول ماه تامين بشود. اين موارد مرتبط با تخصص ما نيست و نبايد در محافل نجومي مورد بحث قرار گيرد. ثانيا به نظر مي‌رسد برخي از استانداردهايي که تاکنون مورد توجه و نظر کارشناسان محترم رويت هلال بوده بايد مورد بررسي و تجديد نظر قرار گيرد. يکي از اين موارد مدت زمان رويت هلال توسط رصدگران است. تاکنون قانون نانوشته‌اي داشتيم که به حداقل زمان مثلا 30 ثانيه براي رويت هلال قائل است. اين حداقل براي اين وضع شده بود تا هر گونه ترديد و ابهام رصدگران در مورد رويت هلال برطرف شود. اصل اين قاعده يعني «لزوم به اطمينان رسيدن رصدگر» درست است، اما در عين حال بايد ديد که چه کسي رصد را انجام داده و چه سابقه‌اي در رويت هلال دارد؟ يادم هست وقتي که براي رصد هلال ماه رمضان 1423 به شيراز سفر کرده بودم، استاد ارجمند جناب آقاي مهندس ميرسعيد هم در استان کرمان براي رويت اين هلال اقدام کردند و موفق شدند به مدت 4 ثانيه هلال ماه رمضان را رويت کنند. در گفت وگوي تلفني که با جناب ميرسعيد داشتم به ايشان عرض کردم 4 ثانيه رويت آقاي ميرسعيد معادل چند دقيقه رصد بنده و يا ديگر رصدگران است؛ زيرا تجربه در اين ميان، بسيار بسيار اهميت دارد. با اين مقدمه رويدادهاي روز شنبه در ستاد استهلال را مرور مي‌کنم.

3 شهريور 1391برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : رضارشيد
صاحب یک فروشگاه آلمانی در اقدامی عجیب به مشتریان خود وعده داد هر کس کاملا عریان برای خرید به این سوپر مارکت بیاید، می تواند ۲۷۰ یورو جنس مجانی بردارد موسس و صاحب این فروشگاه به مناسبت افتتاح آن دست به چنین اقدامی زده و جالب اینجاست که پیشنهادش هم با استقبال خریداران مواجه شد.

3 شهريور 1391برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : رضارشيد
دقایقی پیش زمین لرزه ای شهر شیراز را به شدت لرزاند.

3 شهريور 1391برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : رضارشيد
شدت زمین لرزه ظهر امروز پنجشنبه شیراز۳.۸در مقیاس ریشتر اعلام شد.

3 شهريور 1391برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : رضارشيد
حادثه > داخلی- همشهری‌آنلاین:
زمین لرزه‌ای به بزرگی 3 و 8 دهم درجه در مقیاس امواج درونی زمین (ریشتر) شیراز را لرزاند.

شبکه لرزه نگاری شیراز وابسته به موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران زمان وقوع این زمین لرزه را ساعت 13 و 4 دقیقه و 44 ثانیه امروز و مرکز آن را 16 کیلومتری شیراز اعلام کرد.

از خسارات احتمالی این زمین لرزه گزارشی دریافت نشده است

3 شهريور 1391برچسب:, :: 20:0 ::  نويسنده : رضارشيد
به گزارش جهان، مدیر کل حوادث پیش بینی نشده استانداری فارس در این خصوص به مهر بیان کرد: این زمین لرزه مقارن ساعت 13 و 04 دقیقه و 44 ثانیه امروز پنجشنبه در مقیاس 3.8 ریشتر رخ داده است.
 
فایز چراغ سحر اضافه کرد: این زلزله در جنوب غرب شیراز رخ داده است.
 
وی بیان کرد: در حال حاضر تمام نیروهای امدادی در شهر شیراز در حالت آماده باش درآمده و برای هرگونه حادثه ای آمادگی کامل دارند.
 
مدیر کل حوادث پیش بینی نشده استانداری فارس گفت: تاکنون گزارشی درخصوص میزان خسارات احتمالی وارده گزارش نشده اما نیروهای هلال احمر به مناطق اعزام شده اند تا موضوع را بررسی کنند.

کرمان هم لرزید


در همین حال، فارس هم نوشت: ساعت 13:48 ظهر امروز زلزله به بزرگی 2.6 دهم در مقیاس ریشتر نجف شهر کرمان را لرزاند.

کدام شرایط حساس؟ شرایط حساس یعنی اینکه رییس دولت به هر دلیلی نتواند به فعالیت خود ادامه دهد و لازم باشد که نهادی به طور فوق العاده وظایف دولت را به عهده بگیرد. سؤال من این است که مگر احمدی‌نژاد و دولتمردانش چه شده‌اند که چنین مساله‌ای را در کشور طرح کرده‌اند؟

سگی که برای نجات جان انسان‌های زنده تربیت شده است اما جسد هم پیدا می‌کند.

یاشار شادپور تربیت‌کننده و مربی سگ‌های جست و جو و نجات هلال‌احمر در استان اذربایجان شرقی است. او به ویژه با «دومان» سگ باهوشی کار می‌کند که علاوه بر تخصص ویژه سگ‌های هلال احمر که «زنده‌یابی» است جسد هم پیدا می‌کند. آن هم مادرزادی، یا به عبارت بهتر خود خواسته بدون اینکه برای این کار تربیت شده باشد.

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان BBCkurdish و آدرس bbckurdi.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 5
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 25
بازدید ماه : 241
بازدید کل : 41273
تعداد مطالب : 84
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1